Notice: Undefined offset: 4 in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 26
افشین پیروانی


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12




ورزشی » کارشناسان ورزشی » تعداد بازدید: ٣١١٧١٦
افشین پیروانی
امتیاز:

Notice: Undefined variable: counter in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 271
افشین پیروانی متولد 17بهمن 1348،شیراز،فوتبالیست،مربی. رکورددار بیشترین کاپیتانی در تیم فوتبال پرسپولیس تهران می باشد.معروف ترین شماره 5 تاریخ پرسپولیس باشد. می گویند تنها عیبش در دوران بازی ، سرعت نه چندان بالای او بود.
مدافعی که علیرغم قد کوتاهش از قدرت سرزنی بالایی برخوردار بود و به عنوان کاپیتان تیم ، دارای نقشی محوری بودقد: ۱۸۱ سانتیمتر
پست:مدافع
شاید افشین پیروانی را بتوان یکی از متعصب ترین ، مستحکم ترین و خوش اخلاق ترین مدافعان تاریخ فوتبال پرسپولیس و تیم ملی دانست. مدافعی که احتمالا بعد از محمد پنجعلی ، معروف ترین شماره 5 تاریخ پرسپولیس باشد. می گویند تنها عیبش در دوران بازی ، سرعت نه چندان بالای او بود. مدافعی که علیرغم قد کوتاهش از قدرت سرزنی بالایی برخوردار بود و به عنوان کاپیتان تیم ، دارای نقشی محوری بود.

دوران زندگي:

در خانواده‌ای شامل 8 پسر و 3 دختر متولد شد. افشین فرزند آخر خانواده پیروانی است. برادر بزرگش عزیز پیروانی به رحمت خدا رفته ، برادر دومش غلامحسین ملقب به «شاغلام» سال‌هاست مربیگری فجر سپاسی را برعهده دارد و همین برادر الفبای فوتبال را به افشین آموخت. دیگر برادرش امیرحسین زمانی مربی ابومسلم بود، دو برادرش هم كه در آمریكا زندگی می‌كنند، در دوران نوجوانی و جوانی به فوتبال می‌پرداختند.

مشخصات بارز خانواده پیروانی

بسیار باشخصیت هستند و در عرصه ورزش همیشه اخلاق را رعایت می‌كنند و این مسئله را به شاگردان خود هم گوشزد می‌كنند، زمانی كه برادر بزرگ، یعنی «شاغلام» شیرازی‌ها، طی سال‌ها حضور در میان این فوتبال چه به عنوان بازیكن و چه به عنوان مربی، توانست شاگردان زیادی را به فوتبال كشور معرفی كند برادران دیگرش هم از جمله امیرحسین و افشین این گونه عمل كردند، چرا كه خود آن‌ها، هم روزی شاگرد شاغلام بودند. افشین 11 ساله بود كه پدرش را از دست داد، زمانی که برادران بزرگتر فوتبال بازی می‌كردند ، پدر سفت و سخت پیشرفت ورزشی آنان را دنبال می‌كرد. از 10، 11 سالگی و از كوچه پس كوچه‌های شیراز فوتبال را آغاز كرد. اولین بار كه پایش را روی چمن گذاشت، «شیرزاد شول» و در كنار او «شاغلام» » مربی اش بودند.

تیم نوجوانان برق

فوتبال حرفه ای را از تیم نوجوانان برق آغاز كرد، سپس زمانی که برای سربازی به تهران رفت در تیم ژاندارمری بازی كرد. پس از دوران سربازی دوباره به برق شیراز پیوست، آن ‌زمان 21 سالش بود و به همراه دو برادر دیگر یعنی غلامحسین (شاغلام) و امیرحسین هر سه در خط دفاعی تیم برق شیراز بازی می‌كردند. با همین تیم در سال 69 قهرمان لیگ یك ایران شدند.

تیم بانک تجارت

تا اینكه از تیم بانك تجارت تهران به وی پیشنهاد شد، غلامحسین تشویقش كرد و گفت: افشین به تهران برو تا در آنجا راحت‌تر پیشرفت كنی، افشین هم همین كار را كرد، دو سال در بانك تجارت كه علی دایی هم در همان تیم بازی می‌كرد، به میدان رفت.

حضور در پرسپولیس

در سال 72 به پرسپولیس پیوست. افشین آن روزها را هیچ‌وقت فراموش نمی‌كند.از كودكی عاشق این تیم بود، هرگاه كه پرسپولیس به شیراز می‌آمد، صبح زود به حافظیه می‌رفت تا سكو را از دست ندهد. دوران نوجوانی و جوانی عاشق این تیم قرمز‌پوش بود، به در و دیوار اتاقش فقط پوسترهای بازیكنان این تیم بود، بازیكنان آن تیم را دوست داشت. بازیكنان خوب و معروفی آن سال‌ها در پرسپولیس بازی می‌كردند. علی‌پروین، محمد مایلی‌كهن، ضیا عربشاهی، مرتضی ‌كرمانی ‌مقدم، فرشاد پیوس، كاظم سید علیخانی، حمید درخشان و سوگلی آنان، ناصر محمدخانی بود. گلزن خوب آن سال‌های پرسپولیس كه او را «نانا» صدا می‌زد، پیراهن شماره 8 می‌پوشید و افشین دوست داشت مانند او بازی كند، اما سرنوشت این بود كه مدافع شود.
او تا پایان دوره سوم لیگ برتر در پرسپولیس بازی کرد. بعد از آن با بازگشت مجدد علی پروین به پرسپولیس و به دلیل آنکه افشین از حامیان اکبر غمخوار ؛ مدیرعامل پرسپولیس در سومین دوره لیگ برتر بود از پرسپولیس کنار گذاشته شد. در پایان چهارمین دوره لیگ برتر ، با آشتی کنانی که بین او و علی پروین برگزار شد ، او انتظار داشت تا مجدداً از سوی پروین به پرسپولیس دعوت شود ولی پروین نام او را در لیست ابتدای فصل پرسپولیس قرار نداد.

افشین در پرسپولیس

209 بازی انجام داده و14 گل هم ثمره این تعداد بازی‌هایش برای پرسپولیس بوده است. شاید گل او در فینال جام حذفی مقابل استقلال که منجر به قهرمانی پرسپولیس شد، همچنین گل او در برد تاریخی مقابل آلیما قزاقستان در بازی برگشت و در ورزشگاه آزادی که با ضربه‌ برگردان به ثمر رسید، از حیاتی‌ترین گل‌های دوران فوتبالش بوده باشد. در دیدار رفت مقابل آلیما که در قزاقستان برگزار شد، پرسپولیس 3 بر صفر بازنده شد تا هواداران پرسپولیس، امید چندانی به صعود نداشته باشند، اما در دیدار برگشت، پرسپولیس با 5 گل حریف خود را درهم کوبید تا مقتدرانه به دور بعدی صعود کند كه اولین گل آن بازی را افشین پیروانی به ثمر رساند.همچنین رکورددار بیشترین کاپیتانی در تیم فوتبال پرسپولیس تهران است.

تیم پیکان و خداحافظی از فوتبال (به عنوان بازیکن)

سپس به تیم پیكان رفت و برای یک فصل برای این تیم تهرانی بازی کرد ،بعد هم برای همیشه از عالم فوتبال به عنوان بازیکن خداحافظی کرد.

تیم ملی

اولین بازی ملی اش در سال 1372 ، برابر تاجیکستان و آخرین بازی ملی اش در سال 1381 ، برابر کویت انجام شد.او کلاً 66 بار برای تیم ملی ایران به میدان رفته است.

ورود به دنیای مربیگری

پس از آن با گذراندن دوره‌های مربیگری، مدارج ترقی را طی کرد. در شروع کار به عنوان دستیار امیر قلعه‌نوعی در تیم ملی، شروع به فعالیت کرد. پس از برکناری امیر قلعه نویی از سرمربیگری تیم ملی در سال ۱۳۸۶، خاویر کلمنته برای رهبری تیم ملی فوتبال ایران مطرح شد ، او از افشین به عنوان یکی از کمک های ملی خود بهره برد. وی از سال 2007 تا 2009 مربیگری تیم پرسپولیس تهران را عهده دار بود. در اردیبهشت 88،عباس انصاریفرد مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به دنبال درخواست نلو وینگادا در نامه‌ای خطاب به افشین پیروانی وی را از کادر فنی تیم فوتبال این باشگاه کنار گذاشت.افشین در طول فعالیتش در کنار نلو وینگادا به گونه ای رفتار کرده بود که موجبات ناراضایتی این سرمربی پرتغالی را فراهم آورده بود. وینگادا نیز در نامه‌ای به انصاریفرد خواهان خارج کردن پیروانی از کادر فنی شده بود. در سال 2009،مسئوليت فني تيم استيل‌آذين را برعهده گرفت و اين تيم را در هفته يازدهم ليگ برتر هدايت كرد. پس از جدایی از استیل آذین که البته خودش به دلیل عدم نتیجه گیری استعفا داد، یک پیشنهاد از پاس همدان داشت.زمانی گهر دورود هم خواهان وی شده بود.

پیشنهاد عجیب به پیروانی

در آذر 92،گمانه زنی‌ها درباره مدیرعامل جدید پرسپولیس مطرح شد و هر روز گزینه‌های جالبی در این رابطه به گوش می‌رسید. گزینه اولیه گودرزی، جعفر کاشانی پیشکسوت خوشنام و تحصیلکرده پرسپولیس بود، اما کاشانی به گودرزی تاکید کرد که مایل به انجام کار اجرایی نیست و بیشتر مایل است کار ستادی انجام دهد. امیر عابدینی؛ مدیرعامل داماش نیز بواسطه سابقه طولانی و مثبت مدیریتی‌اش و البته تحصیلات عالیه گزینه ایست که گودرزی به وی نگاه مثبتی دارد، اما پیش شرط‌ های سفت و سخت عابدینی برای پذیرش این سمت، گودرزی را در انتخاب وی مردد کرده است. آخرین گزینه که نام او برای این سمت مطرح شد، افشین پیروانی پیشکسوت جوان سرخ هاست که البته انتخاب او به دلیل جوانی‌اش و نداشتن سابقه مدیریتی بسیار عجیب به نظر می‌رسد.

علت انتخاب پیروانی

ظاهرا مهمترین نکته در انتخاب پیروانی تحصیلات عالیه اوست و چون گودرزی یک چهره دانشگاهی محسوب می‌شود، تصمیم گرفته تا ریسک انتخاب پیروانی را به جان خریده و او را به عنوام مدیرعامل سرخ‌ها انتخاب کند. پیروانی هم درخصوص این سمت گفت:«به هر حال من مربیگری و بازی را در بالاترین سطح پشت سر گذاشتم و دوست دارم که تجربه مدیریتی هم داشته باشم».

حضور در مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

افشین پیروانی در آذر 92 در مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد به مناسبت روز جهانی معلولان حضور پیدا کرد . پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه حضور در این گونه مراسم ها دل ها را به هم نزدیک می کند گفت: شاد کردن دل این عزیزان به ما هم انرژی مضاعف می دهد. معلولیت محدودیت نمی آورد،گاهی افراد غیر معلول توانایی انجام کارهایی که معلولان انجام می دهند ندارند و ما این فعالیت ها را در این مجتمع دیدیم. افرادی که با توجه به محدودیت ها آثار زیبایی خلق کرده اند.

زندگی شخصی

در سال 1371 ازدواج کرد. ثمره این ازدواج دو دختر به نامهای غزال و وستا می باشد. وی در بازار تهران و مالی آباد شیراز مغازه‌ای دارد، ضمن اینكه در كار ساخت‌و‌ساز هم فعالیتهایی می کند.

گرین کارت امریکا

او همچنین دارای گرین کارت آمریکاست. پیروانی مدعی است که از طریق فوتبال گرین کارتش را نگرفته و به واسطه تحصیل همسرش در آنجا توانسته گرین کارت بگیرد. وی به قول خودش اولین فوتبالیستی است که توانسته شهروند آمریکا شود.

تحصيلات و مدارك علمي:
فوق لیسانس رشته تربیت بدنی از دانشگاه آزاد
دکترای رشته مدیریت کلان سازمانی در دانشگاه فینکس آمریکا

افتخارات:
رکورددار بیشترین کاپیتانی در تیم فوتبال پرسپولیس تهران
قهرمانی در 4 دوره لیگ آزادگان با پرسپولیس در سال های 74 ، 75 ، 77 و 78
قهرمانی در اولین دوره لیگ برتر به همراه پرسپولیس
حضور در جام جهانی 1978 فرانسه
قهرمانی در جام حذفی در سال 1378 به همراه پرسپولیس
مقام سوم در جام ملت های آسیا در سال 1996


توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/bottom.php on line 28

افشین پیروانی

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,